ukash kart |
Lakat alatt Nyomtatás
: blankblankblankblankblank
Írta: Füstölgők   
2012. április 12. csütörtök, 13:03

lakatalatt_cigiTöbb hónapos előkészület után nagypénteken életbe lépett Angliában az a legújabb rendelet, amely arra kötelezi a szuper-, és hipermarketeket, hogy a vevők által nem látható helyen, elzárva tárolják az összes dohányárut, cigarettát, szivart, pipát és szálas dohányt.

Természetesen csak nagykorú vevőknek mutathatják meg az árlistát, amely mostantól szigorú előírások szerint készül. Az árak mindenütt egy megadott méretben és szövegezéssel készült lapon olvashatók, így a legkisebb márkajelzés feltűntetését is kizárják.

A legtöbb élelmiszer-áruház már a határidő előtt példásan felszerelte az előírt zárt tárolókat, tehát a dohánytermékek kizárólag vásárláskor és az esetleges árufeltöltés során láthatók. A kisebb boltok és szaküzletek, valamint a sörözők, klubok és bárok még 3 éves türelmi időt kaptak, rájuk egyelőre nem vonatkozik a dohányáruk teljes reklámtilalma.

A nehezített vásárlással és a teljes reklámtilalommal a hatóságok elsősorban a fiatalok szemében szeretnék kevésbé vonzóvá tenni a dohányzást. „Ha nem látják, kevésbé szoknak rá!” – hangoztatják a kutatók, akik megfigyeléseiket a Kanadában és Ausztráliában bevezetett hasonló szabályozás hatásának vizsgálatára alapozzák. Éppen ezért fontos, hogy a gyerekek és fiatalok a heti nagybevásárlás során ne találkozzanak a szép, színes, és csábító cigarettareklámokkal – indokolja a brit egészségügyi miniszter az új szabályozást.

 

Forrás:  http://www.thisisgrimsby.co.uk/story-15762349-detail/story.html 

AddThis Social Bookmark Button

Módosítás dátuma: 2012. április 12. csütörtök, 13:07