ukash kart |
Elrettent, mielőtt célba érne Nyomtatás
: blankblankblankblankblank
Írta: Füstölgők   
2011. november 24. csütörtök, 20:15

ijesztoA Georgiai Egyetem kutatása szerint a durva képeket tartalmazó, dohányzásellenes filmeket nem nézi végig a közönség, ezért az üzenet sem éri el a kívánt hatást.

A Georgiai Egyetem nemrég hozta nyilvánosságra annak a kutatásnak ez eredményét, amelyet fiatal felnőttek körében végeztek el, a dohányzásról való leszokást hirdető reklámok hatékonyságáról.

 

Az eredmények szerint a dohányzás káros következményeit rákos testrészekkel szemléltető filmek olyan szorongást és ellenérzést váltanak ki a közönségből, hogy azokat végig sem nézik a célcsoport tagjai. Az eleve szorongó, stresszkezelési problémákkal küzdő alanyok különösen élesen reagáltak a felvételekre.

Az Egészségügyi Közlönyben publikált adatok azt bizonyítják, hogy az elrettentés nem megfelelő módszer és még kevésbé hatékony, ha rossz idegállapotban lévő- a felmérést végzők szerint dohányzásra hajlamosabb- alanyokat próbálnak meggyőzni a cigaretta ártalmas mivoltáról.

 

Forrás: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2011-11/uog-usn110811.php
AddThis Social Bookmark Button

Módosítás dátuma: 2011. november 24. csütörtök, 20:19